Самаркандда матуридиликтин негизи катары каралган ханафилик: Диндин башка аймакка чагылуусу: Дин, диний түшүнүк жана түрдүү диний-маданий жоромолдор/мазхабдар
DOI:
https://doi.org/10.52754/16947673_2019_26_7Ачкыч сөздөр:
калам, акыйда, ханафилик, ахлур-рай, фикхАннотация
Макалада, матуридий теологиялык системасынын калыптанышында орду чоң болгон Абу Ханифанын окуусунун шакирттери аркылуу Орто Азия аймагына жайылышынын негизги факторлору жана илим жагынан Абу Ханифанын урпагы болгон Имам Матуридинин калам илиминдеги орду каралган.
Библиографиялык шилтемелер
Ali Bardakoğlu. Hanefî Mezhebi. //Diyanet İslam Ansiklopedisi. – İstanbul, 1997. – XVI том.
Ashirbek Müminov, Anke Von Kügelgen. Mâtürîdî Döneminde Semerkand İlahiyatçıları (4/10. Asırlar). – Ankara, 2003.
M. Sait Yazıcıoğlu. Mâtürîdî Kelam Ekolünün İki Büyük Siması: Ebû Mansûr Mâtürîdî ve Ebu’l-Mu’in Nesefî. //Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakiltesi Dergisi. – Ankara, 1985. – XXVII том. 281-бет
Абдулазиз ал-Бухари. Кашфул-асраар аълаа усуулил-Баздави. – Стамбул, 1308. – III том.
Ибн Абдилбар. Жаамиул-баянил-илм. – Бейрут: Даарул-китабилилмийя. – II том.
Матуриди. Тавилатул-Куран. III том. 293-бет. (Бекир Топалоглунун башчылыгында эмгектин кол жазмасы кайрадан окулуп, 2005-2010-жылдар аралыгында 17 томдук китеп болуп басылып чыккан).
Сарахси. Усул (качан басылгандыгы белгисиз). I том.
Хажы Халифе Мустафа бин Абдулла Катип Челеби. Кашфуз-зунуун ан асаамил кутуби вал фунуун. – Стамбул, 1360/1941. – I том.
Хафизуддин бин Мухаммед ал-Кардари. Манаакибу Аби Ханифа. – Бейрут: Дарул-китабил-араби, 1981.