Religious Groups and Congregations in Kyrgyzstan
DOI:
https://doi.org/10.52754/16947673_2022_33_1Keywords:
Religious Groups, Religious Congregations, Missionary Activities, Tablighi Jamaat, Freedom of Religion and Conscience, KyrgyzstanAbstract
The Kyrgyz people who became Muslim in the 9th and 10th century protected their religious faiths and traditions until the Soviet regime; but, they were exposed to serious problems in terms of religious faith and practices during the Soviet regime.
However, with the gaining of their independency, they had some important gains in religious field as well as other areas and serious developments were lived in religious practices. Recognizing of the state the freedom of religion and conscience for people has revived the faith of people and begun to return rapidly to Islam. While they were under the attack of atheism in a short time ago, on the one hand, they tried to learn Islam, on the other hand,they tried to protect some superstitions in the name of Islam that prevailed among people before accepting Islam.
References
Абдибеков, А.(1997). Калктан чыккан кайыр диндер.
Абдылдаев, М. (2004). Дин таануу боюнча окуу куралы.
Абдылдаев, М. (2013). Деструктивные и новые религиозные течения и органозации, действущие на територи Кыргызстана.
Абрамзон, С. (1999). Кыргыз жана кыргыз тарыхы боюнча тандалма эмгектер.
Айдар, Х. (2009). Кыргызстандагы диний өнүгүү.
Бабаджанов, Б. (2001). О Деятельности Хизбут Тахрир в Узбекстане. Взгляд Изнутрти (Өзбекстандагы Хизбут-Тахрир уюмунун ишмердүүлүгү. Постсоветтик өлкөлөрдөгү ислам: ички көрүнүш).
Бүйүккара, М. (2015). Заманбап Ислам кыймылдары. Стамбул: Классикалык басылмалар.
Жанызак, Ж. (2001). Кыргыздын баласы өз аялынан башкага импотент болгону дурус.
Жанызак, Ж. (2001). Ыйса Христос Теңир тоодон кеп салат.
Зарлыкбеков, Ж. (2002). Кыргызстан Канча Кудайга сыйынасын.
Зозула, М. (2014). Созданна рабочая группа по реформа госполитики в религиозной сфере.
Карбазов, Д. (2002). Көтүрүм уйга шаа мүйүздүн кереги эмне.
Князев, А. (2001). Программа Партии Хизбут-Тахрир» Афганский Конфликт и Радикальный Ислам в Центральной Азии Сборник Документов и Материалов «Программасы Хизбут-Тахрир» Афган конфликти жана Борбордук Азиядагы радикалдык ислам. Документтер жана материалдар.
Князев, А. (2005). Историй Афганской Войн 1990-г.и Преврашения Афганистана в Источник Угроз для Центральной Азии, 1990. Ооган согушунун тарыхы жана Афганистан Борбордук Азия үчүн коркунучка айланышы.
Маликов, К., Усубалиев, Е. (2009). Мусулманская обшина Кыргызстан и политический процесс в стране: подходы к горманизации отношений между государством и религией.
Малтабаров, Б. (2002). Кыргызстандагы дин жана коомдук-саясий абал.
Мамаюсупов, Ө. (1996). «Справочник» , Дин комиссиясынын журналы.
Мамаюсупов, Ө. (2003). Вопрасы реигии на переходном период.
Мамаюсупов, Ө. (2019). Список Запрешенних религиозных организации (Тыюу салынган экстремисттик диний топтордун тизмеси.
Молдалиев, О. (2015). Дин Чөйрөсүндөгү Мамлекеттик Саясат Кана Кыргызстандагы негизги диний агымдар.
Мурзараимов, Б. (2006). Кыргызстандагы миссионердик кыймылдар, Академиялык перспектива Эл аралык референттик коомдук илимдер журналы.
Мурзараимов, Б. (2018). Эгемендүүлүкт өн кийин Кыргызстандагы диний абал
Орозалиева, Ч. (2010). Кыргызстан менен Түркия Республикасынын Конституцияларындагы адам укуктарынын салыштырмалуу корголушу. Доктордук диссертация, Гази университети.
Пай, С. (2008). Миссионерлердин колундагы өлкө: Кыргызстан”, Улудаг университетинин теология факультетинин журналы.
Писманика, М. (1998). Религия в истории и культуре.
Савченко, Н. (2016). Ассасины и Американско - Афганский наркобизнес.
Сарманбетов, А. (2009). Таасыри күчтүү табып.
Таалаев, Д. (?) Куран кана Библия.
Хакназаров, Ж. (2019). Таблиг Жаматынын Кыргызстандагы ишмердүүлүгү, Магистрдик диссертация, КТМУ Коомдук илимдер институту.
Чапжыоглу, И. (2018). Кыргызстандагы диний жашоо: социалдык-маданий жана теологиялык көз караш”, Эл аралык Али б. Осман аль-Уши симпозиумунун материалдары.
Челенк, М., Улукбек, К. (2019) Таблиги Жамаат жана анын Кыргызстандагы ишмердүүлүгү, TESAM журналы.
Эршахин, С. (1999). Кыргыздар жана Ислам.
Электрондук Маалыматтар
http://mytashkent.uz/2013/11/30/evrejskie-obshhiny-i-sinagogi-tashkent-bishkek/ Колдонулган күнү: 25-январь, 2019-ж.
http://mytashkent.uz/2013/11/30/evrejskie-obshhiny-i-sinagogi-tashkent-bishkek/ Колдонулган күнү: 25-январь, 2019-ж.
http://turkkyrgyz.com/haber_detay.asp?haberID=937 . Колдонулган күнү: 25-январь, 2019-жыл.
http://www.21yyte.org/tr/arastirma/kirgizistan/2013/09/12/7208/Kirgizistanda-daavatcilar-teblig-cemaati-mensuplari-hareketi . Колдонулган күнү: 25-январь, 2019-жыл.
http://www.21yyte.org/tr/arastirma/kirgizistan/2013/09/12/7208/Kirgizistanda-daavatcilar-teblig-cemaati-mensuplari-hareketi . Колдонулган күнү: 25-январь, 2019-жыл.
http://www.buddhism.kg/?page_id=109 Колдонулган күнү: 25-январь, 2019-жыл.
http://www.ca-news.org/news:1171124 . Колдонулган күнү: 25-январь, 2019-жыл.
http://www.gazeta.kg/12722-news.html . Колдонулган күнү: 25-январь, 2019-жыл.
http://www.sayasat.kg/kg/mmkda-emne-skipper/24923-te%E0%B9%87ir%C4%8Dilikti-ding-kattoogo-%C3%A8mnege-bolbojt-cathars.html Колдонулган күнү: 25-январь 2019.
http://www.time.kg/vremya-very/291-prazdnik-ramnavami-v-bishkeke-kak-i-vo-vsem-mire-aktivno-otmechalsya-krishnaidami-12-aprelya.html Колдонулган күнү: 25-январь, 2019 .
http://www.fergananews.com/news/21992 Колдонулган күнү: 25-январь, 2019-жыл.
http://schelkovo.tv/p_besop-st8-18.php . Колдонулган күнү: 08 July 2019; http://www.antidrugfront.ru/publications/aga-khan.html Колдонулган күнү: 2019-жылдын 8-июлунда.
https://esd.adventist.org/2018/04/26/v-bishkeke-otkryilas-shkola-tserkovnogo-liderstva/ Колдонулган күнү: 12. July 2019.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Bakyt Murzaraimov
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.