ЖОГОРКУ КЕСИПТИК БИЛИМ БЕРҮҮ ПРОГРАММАЛАРЫ БОЮНЧА ОКУТУУНУН НАТЫЙЖАЛАРЫН ИШТЕП ЧЫГУУНУН УСУЛУ
DOI:
https://doi.org/10.52754/16948742_2(3)_7-2023Ачкыч сөздөр:
Мамлекеттик билим берүү стандарты, негизги билим берүү программасы, окуу планы, миссия, максат, компетенция, окутуунун натыйжасы, дисциплинаАннотация
Бул макалада окутуунун кредиттик технология шартында жогорку кесиптик билим берүүнүн программалары талдоого алынып, тиешелүү багыттар боюнча мамлекеттик стандарттарга ылайык негизги билим берүү программасын (НББП) түзүүнүн ыкмалары каралат. Ошондой эле негизги билим берүү программасын компетенттүүлүктүн негизинде иштеп чыгуудагы талаптар, аларды ишке ашыруу боюнча усулдук ыкмалар жана НББПны билим берүү процессинде эффективдүү колдонуу жолдору иликтенет. Андан сырткары окутуунун натыйжаларын жана компетенциялардын картасын (матрицасын) иштеп чыгуунун жөнөкөй усулу берилет. Коюлган маселени талдоо жана үйрөнүү «Физика-математикалык» билим берүү (бакалавр) багытынын мисалында каралат. Ал эми калган билим берүү багыттарына салыштырып колдонуу ыкмалары көрсөтүлөт. Макалада баяндалган сунуштар жана компетенттүүлүктүн негизинде окутуунун натыйжаларын иштеп чыгуу усулдары жогорку окуу жайлардын окуу процессинде аталган багыт боюнча НББПны түзүүдө жана эффективдүү ишке ашырууда чоң өбөлгө болот.
Библиографиялык шилтемелер
Алтыбаева, М. (2016). Окутууга компетенттүүлүк мамиледе билим берүүнүн натыйжаларына мониторингдин мүмкүнчүлүктөрү. Ош мамлекеттик университетинин Жарчысы. 3-4, 6-10.
Госстандарт высшего профессионального образования Кыргызской Республики (2011). Постановление Правительства КР №496, 1–9.
Госстандарт высшего профессионального образования КР: 550200. Физико-математическое образование (2015). Приказ МОиНК КР №1179/1, 8–12.
Байсалов, Дж.У. & Исаков, Т.Э. (2016). Модель формирования ИКТ-компетентностей учителей математики в системе повышения квалификации. Материалы VI международной научно-практической конференции “Образование и наука в современных условиях”, 62–66.
Исаков, Т.Э. (2017a). “Физика-математикалык билим берүү” багытындагы бакалаврларды компетенттүүлүк ыкманын негизинде даярдоону өркүндөтүү. Материалы международной научно-практической конференции “Современные проблемы обучения физики, математики, информатики и актуальные задачи прикладной информатики”, 164–166.
Исаков, Т.Э. (2017b). Окуу процессин кредиттик технологиянын негизинде уюштуруунун айрым маселелери. Материалы международной научно-практической конференции “Место, роль и перспективы международных университетов в эпоху глобализации”, 153–157.