USING 3D MODELING TOOLS IN TEACHING SUBJECTS IN SECONDARY SCHOOLS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.52754/16948742_2(5)_8-2024

Keywords:

technologies, modern education, visibility, three-dimensional model, 3D modeling tool

Abstract

The article will focus on the development of new teaching methods and tools using 3D modeling tools used in modern education as a way of forming students' thinking when teaching subjects in secondary schools. The advantages of 3D modeling tools have been demonstrated in solving domain-related learning problems, as we live in a time when technological progress was incredibly intense. When using this format, students can create different models, and they always have the opportunity to change their actions a few steps back or repeat the work. In other words, it was noted that 3D modeling has the advantage of unlimited space for the implementation of ideas. In addition, it was noted that the subjects not only contribute to the student's easy understanding of the subject, but also prepare it for use in future personal life.

References

Апышев Б., Бабаев Д., Жоробеков Т. (2002). Педагогика, (440).

Буров В. Г. (2007). Грaфичecкоe модeлировaниe процeccов и объeктов: учeб. поcобиe, НГТУ. (139).

Кузин B.C. (2008). Изобрaзитeльноe иcкуccтво и мeтодикa eго прeподaвaния в школe. Агар, (336).

Кожeвников Д.Н. (2009). Cоздaниe и иcпользовaниe комплeкca модeлeй aтомов и молeкул для изучeния cтроeния вeщecтвa в курce химии cрeднeй школы, (22).

Кыргыз Республикасынын билим берүү жана илим министрлиги - Кыргыз Республикасынын билим берүү жана илим министрлиги. Edu.gov.kg. https://edu.gov.kg/

Мультиурок - проект для учителей (2021). [Электрондук ресурс]. URL: Multiurok.ru. https://multiurok.ru/

Cкaткинa М.Н. (2009). Дидaктикa cрeднeй школы: нeкоторыe проблeмы cоврeм, дидaктики. Москва: Просвещение, (319).

Уорда Э. (2020). 3D-моделирование в бункере: официальное руководство, 225–341.

Харламов И. Ф. (2002). Педагогика. Гардарика, (519).

Хесса Р. (2018). Основы для блендера: Основное руководство по изучению Blender 2.8. (45–68).

Mozaik санариптик билим берүү жана окутуу (2024). Mozaik санариптик билим берүү жана окутуу. [Электрондук ресурс]. URL: https://mozaweb.kg/

Published

2024-12-17

How to Cite

Yrysbaeva, A. (2024). USING 3D MODELING TOOLS IN TEACHING SUBJECTS IN SECONDARY SCHOOLS. Journal of Osh State University. Pedagogy. Psychology, (2(5), 63–70. https://doi.org/10.52754/16948742_2(5)_8-2024

Issue

Section

THEORY AND METHODOLOGY OF EDUCATION AND UPBRINGING