THE ROLE OF MATHEMATICAL PROBLEMS IN THE IMPLEMENTATION OF SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS
DOI:
https://doi.org/10.52754/16948742_1(4)_8-2024Keywords:
sustainable development, sustainable development goals, mathematical problems, critical thinking, poverty, hunger, quality of educationAbstract
This article deals with the commitments made by the UN, which is a member of 193 countries, on September 25, 2015, on the implementation of sustainable development goals. The Sustainable Development Goals are the international community's 17 goals and 169 goals in the next 15 years to eliminate inequality and poverty, achieve social integration, stop global climate change, and build a world with sufficient resources for a decent life for our future generations. The role of issues was considered. Mathematical tasks in the implementation of sustainable development goals, i.e. develop students who can contribute to the optimization of resource use, climate change prediction and response, reduction of inequality, education and innovation.
References
Абашидзе, А. Х., Селицев, А. М., Киселева, Е. В., Круглов, Д. А. (2016) Достижение целей устойчивого развития (2016-2030): Международное правовое измерение.
Кыргыз Республикасындагы Туруктуу өнүгүү максаттарынын көрсөткүчтөрүнүн мониторинги 2014-2018 (2020) Кыргыз Республикасынын Улуттук статистика комитети Статистикалык жыйнак.
Кыргыз Республикасында билим берүүнү 2021–2030-жылдарга карата өнүктүрүүнүн концепциясы (2021).
Макеев, А. К., Жунусакунова, А. Д. (2021) Математиканы окутууда прикладдык жана практикалык мүнөздөгү маселелердин ролу Ош мамлекеттик университетинин жарчысы. 2(4), 318-324.
Туруктуу өнүгүүнүн максаттары (2024). Кыргыз Республикасынын Министрлер Кабинети [Электрондук ресурс]. URL: Www.gov.kg. https://www.gov.kg/ky/p/sustainable_development
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Кандалатхан Турдубаева
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.