THE ROLE OF MATHEMATICAL PROBLEMS IN THE IMPLEMENTATION OF SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.52754/16948742_1(4)_8-2024

Keywords:

sustainable development, sustainable development goals, mathematical problems, critical thinking, poverty, hunger, quality of education

Abstract

This article deals with the commitments made by the UN, which is a member of 193 countries, on September 25, 2015, on the implementation of sustainable development goals. The Sustainable Development Goals are the international community's 17 goals and 169 goals in the next 15 years to eliminate inequality and poverty, achieve social integration, stop global climate change, and build a world with sufficient resources for a decent life for our future generations. The role of issues was considered. Mathematical tasks in the implementation of sustainable development goals, i.e. develop students who can contribute to the optimization of resource use, climate change prediction and response, reduction of inequality, education and innovation.

References

Абашидзе, А. Х., Селицев, А. М., Киселева, Е. В., Круглов, Д. А. (2016) Достижение целей устойчивого развития (2016-2030): Международное правовое измерение.

Кыргыз Республикасындагы Туруктуу өнүгүү максаттарынын көрсөткүчтөрүнүн мониторинги 2014-2018 (2020) Кыргыз Республикасынын Улуттук статистика комитети Статистикалык жыйнак.

Кыргыз Республикасында билим берүүнү 2021–2030-жылдарга карата өнүктүрүүнүн концепциясы (2021).

Макеев, А. К., Жунусакунова, А. Д. (2021) Математиканы окутууда прикладдык жана практикалык мүнөздөгү маселелердин ролу Ош мамлекеттик университетинин жарчысы. 2(4), 318-324.

Туруктуу өнүгүүнүн максаттары (2024). Кыргыз Республикасынын Министрлер Кабинети [Электрондук ресурс]. URL: Www.gov.kg. https://www.gov.kg/ky/p/sustainable_development

Published

2024-05-20

How to Cite

Turdubaeva , K. (2024). THE ROLE OF MATHEMATICAL PROBLEMS IN THE IMPLEMENTATION OF SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS. Journal of Osh State University. Pedagogy. Psychology, (1(4), 67–74. https://doi.org/10.52754/16948742_1(4)_8-2024

Issue

Section

THEORY AND METHODOLOGY OF EDUCATION AND UPBRINGING