КЫРГЫЗСТАНДАГЫ ДИНИЙ ИШЕНИМДЕРДИН КООМДУК ТУРМУШТАГЫ ОРДУ ЖАНА РОЛУ (“КУРМАНДЫККА ЧАЛУУНУН” МИСАЛЫНДА)
DOI:
https://doi.org/10.52754/1694867X_2022_1_9Ачкыч сөздөр:
дин, ишеним, кудай, курмандыкка чалуу, тыюу салуулар, ырым-жырымдар, ритуалдарАннотация
Бул макалада Кыргызстандагы жашаган калктын диний ишенимдери, тактап айтканда, “курмандыкка чалуу” ишенимине байланыштуу изилдөөлөр камтылат. Кыргыз этнографиясында жогорудагыдай диний ишенимдер атайын терең изилдөөгө алынбаган, бирок мааниси жогору маселелердин бири. Көз карандысыздыкка жеткенден кийин өлкөбүздө ар түрдүү диний агымдар пайда болгон жана бүгүнкү күндө да алар жигердүү ишмердүүлүктөрүн жүргүзүшүүдө. Азыркы мезгилде да исламга тиешелүү ырым-жырымдар, исламга чейинки ишенимдер ассимиляцияланып, жергиликтүү калк тарабынан кеңири колдонулууда.
Библиографиялык шилтемелер
Абрамзон С.М. Кыргыздар. М., 1985.
Бектемиров Максытали, Ынтымак айылынын тургуну.
Бөкөнбаев Ж. Чептен эрдин күчү бек чыгармасы.
Гаипов Өскөнбай, Пум айылынын тургуну.
Касымбеков Т. Сынган кылыч. Б,1998.
Кыдыров Жоробай, Сары-Таш айылынын тургуну.
Токарев С.А. Ранние формы религии. М., 1990.