THE NATURE OF MUSIC IN THE METAPHYSICS OF A. SCHOPENHAUER

Authors

  • Danagul Ismanalieva Osh State University
  • Asan Asilbek uulu Osh State University
  • Azizbek Askaraliev Osh State University

DOI:

https://doi.org/10.52754/16948823_2024_2(4)_6

Keywords:

metaphysics, music, bass, tenor, alto, soprano, voice

Abstract

This article will mainly focus on two aspects of A. Schopenhauer's metaphysics of music. First, it is the very concept of music as an objectification and reflection of will. Second, it is the concept of music as a way of knowing will as the basis of being.

References

Каган М.С. Музыка в мире искусств. СПб., 1996. C.53.

Курбанбаев, К. А. Кыргызское искусство в системе традиционной культуры / К. А. Курбанбаев, Д. А. Ыразаков, А. М. Камчыбеков // Вестник Ошского государственного университета. – 2021. – Т. 1, № 3. – С. 294-302. – DOI 10.52754/16947452_2021_1_3_294. – EDN SBMMVA.

Шопенгауэр А. О четверояком корне… Мир как воля и представление. Т.1. Критика кантовской философии. М., 1993. C.370.

Инайят Хан Х. Мистицизм звука. М., 1998.

Равдоникас Ф.В. Музыкальный синтаксис. СПб., 2002.

Published

2024-12-12

How to Cite

Ismanalieva, D., Asilbek uulu , A., & Askaraliev , A. (2024). THE NATURE OF MUSIC IN THE METAPHYSICS OF A. SCHOPENHAUER. Journal of Osh State University. Philosophy. Sociology. Political Science, (2(4), 31–36. https://doi.org/10.52754/16948823_2024_2(4)_6