METHODOLOGICAL FOUNDATIONS OF THE ANALYSIS OF THE PROBLEM OF CHILD ABUSE IN THE MODERN FAMILY
DOI:
https://doi.org/10.52754/16948661_2025_1(6)_6Keywords:
violence, children, abuse, relationships, consequences of violence, prevention programsAbstract
The article examines the problem of child abuse and abuse as a social phenomenon in society and examines the areas most in demand in practice. Based on the analysis of this problem, it is concluded that the phenomenon of abuse and child abuse is a complex problem to solve, the most effective is a systematic interdisciplinary method of professional interaction between specialists of various departmental affiliations.Consideration of parents' attitude towards children within the framework of the family institute made it possible to identify the causes and consequences of violence against children in the family and identify the main directions for the prevention of violence against children.
References
Конституция Кыргызской Республики от05.05.2021г. https://cbd.minjust.gov.kg/1-2/edition/1202952/kg
Баева, И.А. Психологическая безопасность образовательной среды: учебное пособие / И.А.Баева, Е.Н.Волкова, Е.Б. Лактионова; под ред. И.А. Баевой. – М.: Экон.Информ,2009.
Волкова, Е.Н. Насилие и жестокое обращение с детьми: источники, причины, последствия, решения: учебное пособие/ Е.Н. Волкова; под ред.Е.Н. Волковой. – СПб.: ООО «Книжный дом», 2011.
Зубова, Р.И. Организация психосоциальной работы с подростками девиантного поведения // Вестник Сыктывкарского университета. Серия 14. 2003. Выпуск 2.
Ильин, А.Г. Особенности подросткового возраста / А.Г. Ильин // Здоровье детей. — 2003.
Ладыкова, О.В. Психологические особенности взаимодействия команды специалистов, работающих по предотвращению насилия и жестокого обращения с детьми: дисс. … канд.психол.наук / О.В. Ладыкова – М., 2004.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Journal of Osh State University. Law

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.