КЫРГЫЗ ОЙЧУЛДАРЫНЫН ПСИХОЛОГИЯЛЫК ОЙ ТОЛГООЛОРУ
DOI:
https://doi.org/10.52754/1694867X_2023_2(3)_13Ачкыч сөздөр:
ойчул, акылмандуулук, аналитикалык ой-жүгүртүү, улуттук эс-тутум, аң-сезим, жүрүм-турум, психологиялык көз карашАннотация
Бул макалада кыргыз элинин акындарынын, ойчулдарынын психологиялык ой толгоолору талкууланып, психологиялык талдоого алынды. Кыргыз акындарынын өз убагында айтып кеткен акыл насааттарынын азыркы замандагы психологиялык көз караштарга, психологиялык айрым багыттардын идеяларына да дал келээри көрсөтүлдү. Акын – ойчулдардын, жомокчулардын чыгармаларынан психология илимине байланышкан бир топ кызыктуу ойлорун табууга аракет жасалды. Аларын ичинен акын Асан-Кайгы, кыраакы ойчул Толубай Сынчы жана баамчыл Санчы Сынчынын айтып кеткен психологиялык мүнөздөгү кеңештери, түшүнүктөрү талдоого алынып, мисалдар келтирилди. Ошондой эле макалада кыргыз элинин заманчы акындары тууралуу да баяндалат. Алардын инсан психологиясы, социалдык психология, өнүгүүнүн психологиясы, улуттук аң сезимдин калыптануусу жана башка тармактар тууралуу ыр саптарына сереп салынды.
Библиографиялык шилтемелер
Арстанбек. Б., 1997. 9-б.
Асан Кайгы, Токтогул, Кет Бука. НАН КР. Түз А.Акматалиев., - Б.: 2003. С.45.
Исаков, К., Асанова, Д., Абытова, Г. (2023). Философская проекция деградации человека в произведениях Ч. Айтматова. Вестник Ошского государственного университета. Философия. Социология. Политология, 1(1), 23-31. извлечено от https://journal.oshsu.kg/index.php/filos-sos-pol/article/view/850
Калыгул Бай уулу . Избранное / Подгот . текста, сост., перевод с кыргызского на рус. яз. М.А. Рудова. – Бишкек: АРХИ, 2003. – 200 с.
Кыргыз Поэзиясынын Антологиясы. 1 Том. 4 Бап. Молдо Кылыч Шамыркан уулу «Зар заман». http://bizdin.kg/elib/kitepter/
Орозалиев Э.С., Мусаева Н.К. Философия социальной работы: учеб. пос.- Б.: Изд-во УДПКР, 2013. С154.
Рукописный фонд. Инв. № 92 (294) – С. 16.
Сейитбекова, С., & Мирзакматова, О. (2022). Язык, культура и коммуникация. Вестник Ошского государственного университета, (2), 200-206. https://doi.org/10.52754/16947452_2022_2_200