ONLINE MEDIA CONTENT AND MEDIA AUDIENCE

Authors

  • Aida Bayishevna Duishonbaeva Osh State University
  • Chynykhan Topchibaevna Satybaldieva Osh State University

DOI:

https://doi.org/10.52754/1694867X_2024_1(4)_12

Keywords:

Internet, web media, online media, Chalkan.kg, Gezitter.org

Abstract

As a result of the fact that the technical basis of modern mass media are digital and computer technologies, their socio-political functionality is changing. The article analyzes the modern audience, content and economic field of Internet Mass Media in the independent Kyrgyz Republic. It can be seen that the transition to online media belongs to these online media. The Chalkan.kg and Gezitter.org databases could be consulted to determine the content and trends of the Internet Mass Media. In addition to the popular genre of news writing, the Internet Mass Media covered the history of the widespread technology media known as rewriting and copywriting.

References

Таабалдиев К. «Новые вызовы для кыргызстанских Средства массовой информации» «Кабар» «24.kg».

Сайт Международного агентства Internet World State http://www.internetworldstats.com/asia/kg.htm (дата обращения 12.03.2012)

Интернет-СМИ. Теория и практика / Под ред. Лукиной М. М.: Аспект Пресс, 2010-г. (С.36)

Сайт Международного агентства Internet World State http://www.internetworldstats.com/asia/kg.htm (дата обращения 12.03.2012)

Интернет-СМИ. Теория и практика / Под ред. Лукиной М. М.: Аспект Пресс, 2010-г. (С.84)

Интернет-СМИ. Теория и практика / Под ред. Лукиной М. М.: Аспект Пресс, 2010-г. (С.87)

Абдималик Кызы, Н. Электрондук окуулуктарды SAN RAW BOOK OFFICE каражатынын жардамында иштеп чыгуунун ыкмалары / Н. Абдималик Кызы, Ж. Абдималик Кызы, Д. И. Зулпукарова // Вестник Ошского государственного университета. – 2023. – No. 1. – P. 41-50. – DOI 10.52754/16948610_2023_1_6. – EDN EFBOVR.

Published

2024-08-12

How to Cite

Duishonbaeva , A. B., & Satybaldieva , C. T. (2024). ONLINE MEDIA CONTENT AND MEDIA AUDIENCE. Journal of Osh State University. History, (1(4), 99–105. https://doi.org/10.52754/1694867X_2024_1(4)_12